Web Check-in - Ofte stillede spørgsmål

Nyd en smidig ombordstigning på dit MSC-krydstogt.
 
Se vores FAQ-sektion nedenfor for at få alle de oplysninger, du har brug for om web check-in.
 
Hvis du er klar til at checke ind, kan du starte processen her og få din e-billet og dit boardingkort.

1. Hvorfor skal jeg gennemføre online check-in-processen?

Web check-in bruges til at indsamle dine personlige data, som er nødvendige for at udstede din e-billet og dit boardingkort. Bemærk, at alle gæster skal indtaste deres oplysninger. Klik her for at bekræfte de nødvendige rejsedokumenter og visa for dit krydstogt og sikre dig, at du har dem til rådighed, når det er nødvendigt.

2. Hvad er forskellen mellem e-billet og boardingkort?

For at komme ombord på vores krydstogter skal du kun bruge et af følgende dokumenter: en e-billet eller et boardingkort.

 

  • E-billet:
    En e-billet er en elektronisk billet, der indeholder en oversigt over alle bestilte ydelser, oplysninger om rejseplanen, bagagemærker og andre nyttige oplysninger til rejsen på dit MSC-krydstogt.
  • Boardingkort:
    Boardingkortet er et onlinedokument, som kun udstedes til kunder, der booker direkte via hjemmesiden og gennemfører online check-in. Det indeholder en QR-kode, som scannes ved ombordstigning.

3. Hvordan får jeg mine e-billetter eller mit boardingkort?

Hvis du har booket via vores hjemmeside og gennemført online check-in, vil du ved afslutningen af online check-in kunne bestille e-billetten via e-mail og downloade boardingkortet.

 

Hvis du har booket gennem et rejsebureau, kan du anmode om dine billetter direkte fra dit rejsebureau.

4. Hvornår skal jeg foretage online check-in?

Online check-in er tilgængelig fra 30 dage til 24 timer før afrejse. Vi anbefaler, at du gennemfører din online check-in så tidligt som muligt for at sikre, at du modtager din e-billet og dit boardingkort til tiden.

5. Hvilke oplysninger skal jeg indtaste ved online check-in?

Bemærk, at alle felter markeret med en stjerne (*) er obligatoriske. Når du indtaster dit postnummer og klikker på "Søg postnummer", vil feltet "Region og distrikt" i dine adresseoplysninger automatisk blive udfyldt. Sikkerhedsfoto og kreditkortregistrering er ikke obligatorisk for at få din e-billet eller dit boardingkort. Vi anbefaler det dog for at fremskynde din boardingproces.

6. Hvordan tager jeg sikkerhedsbilledet?

Der kræves en enhed med et kamera for at skabe sikkerhedsbilledet, f.eks. en smartphone eller en bærbar computer med kamera. Billedet tages automatisk, så snart alle de nødvendige krav som lysstyrke og placering af ansigtet er opfyldt. Det er ikke muligt at uploade billedet lokalt. Hvis der ikke kan tages et billede, vil det blive taget af MSC's personale ved ombordstigning. Sikkerhedsbilledet bruges til identifikation ved ombordstigning og afstigning i havne.

7. Skal jeg registrere mit kreditkort under web check-in?

Nej, du kan registrere dit kreditkort om bord i aktiveringskioskerne eller efterlade et kontant depositum i receptionen umiddelbart efter ombordstigning. Sørg for, at dit kredit- eller betalingskort kan bruges i udlandet.

8. Hvorfor skal jeg registrere mit kreditkort under online check-in?

Alle køb om bord betales med dit personlige krydstogtkort. Derfor behøver du ikke at have kontanter eller kreditkort med dig om bord. Hvis du allerede har registreret dit kreditkort under online check-in, behøver du ikke at registrere dit betalingsmiddel om bord.

9. Kan jeg ændre eller fjerne mine kreditkortoplysninger efter at have indast dem?

Du kan kun registrere et kreditkort til dig selv eller andre gæster, der er inkluderet i din booking. Når kreditkortoplysningerne er registreret, kan de ikke ændres, korrigeres eller annulleres før afrejse. Besøg venligst receptionen om bord, hvis der er behov for ændringer.

10. Hvad er en nødkontakt, og hvilke oplysninger skal jeg indtaste i dette afsnit under online check-in?

En nødkontakt er en person, du udpeger til at blive kontaktet i tilfælde af en nødsituation under dit krydstogt; i dette afsnit skal du indtaste navn, efternavn og telefonnummer på en kontaktperson, f.eks. en slægtning eller en ven.

11. Hvad hvis jeg ikke kan gemme mine data?

Skift om muligt den enhed, du bruger (f.eks. en bærbar computer i stedet for en smartphone). Sørg for, at du bruger den nyeste browserversion. Ryd dine cookies og din cache, hvis det er nødvendigt.

12. Hvilke oplysninger har jeg brug for om ombordstigningstidspunktet?

MSC Cruises tildeler dig som standard et bestemt check-in-tidspunkt. Bemærk, at det kun er muligt at ændre ombordstigningstidspunktet, hvis denne mulighed er tilgængelig, og kun af den primære gæst. Hvis denne mulighed ikke er tilgængelig, vil kun det tildelte ankomsttidspunkt være tilgængeligt. Det er så ikke muligt at ændre check-in-tidspunktet.

 

Bemærk, at hvis du ankommer før dit dedikerede check-in-tidspunkt, kan du blive bedt om at vente uden for terminalbygningen. Hvis du ankommer efter dit dedikerede check-in-tidspunkt, kan du blive nægtet ombordstigning.

Skibets afgangs- og ankomsttider, der er angivet på din billet eller i MSC for ME-appen, er anslåede og kan afvige fra de angivne, og det er derfor vigtigt, at du overholder din check-in-tid.

13. Hvordan kan jeg linke min booking til en anden for at dele det samme middagsbord?

For at anmode om en fælles middag med venner eller familie skal du indtaste deres bookingnummer i afsnittet Travel With under online check-in. Bemærk, at fælles middag er afhængig af tilgængelighed.