PEOPLE

Trivsel for vores gæster og medarbejdere

Vi prioriterer vores medarbejderes og gæsters trivsel. Vi lægger vægt på sikkerhed, trivsel, karriereudvikling og sundhedsstandarder. Vi stræber efter at skabe et støttende miljø for alle i vores organisation. Vores engagement omfatter uddannelse og faglig udvikling, sikring af, at holdene er forberedt på enhver situation, og fremme af en kultur præget af respekt. På den måde ønsker vi at støtte både personlig og professionel udvikling for alle i vores virksomhed.

UDVIKLING AF VORES MEDARBEJDERE

Udvikling af talent indefra: Vi ønsker at støtte vores medarbejderes karriereudvikling inden for vores organisation. Vores talentudviklingsprogram tilbyder en bred vifte af oplevelser til dem med stort potentiale, så de kan levere den bedste oplevelse til vores gæster og sikre, at deres teams er yderst effektive. Vores on-board managers' færdigheder gennemgås regelmæssigt for at sikre, at de har de relevante evner til at udfylde deres roller. Vi arbejder med enkeltpersoner på karriereveje, der kan føre til yderligere forfremmelse, afhængigt af virksomhedens behov. Vi forfremmede 5.600 besætningsmedlemmer i 2023.

 

Ligestilling mellem kønnene: Vi tilstræber at skabe lige muligheder og ligestilling mellem kønnene for alle vores medarbejdere. Ligestilling mellem kønnene er nøglen til at fremme mangfoldighed, forbedre beslutningstagning og drive innovation i branchen. Det sikrer lige muligheder for alle og skaber et mere inkluderende og retfærdigt arbejdsmiljø. At fremme ligestilling hjælper med at tiltrække en bredere talentmasse, afhjælpe manglen på arbejdskraft og støtte væksten i branchen.
I øjeblikket er 54,9 % af vores landbaserede personale og 19,5 % af vores besætning om bord kvinder. I takt med at vi rekrutterer flere medarbejdere, sigter vi mod at forbedre kønsbalancen på tværs af vores aktiviteter..

En mangfoldig arbejdsstyrke:
Vi er stolte af vores internationale arbejdsstyrke med mere end 144 nationaliteter repræsenteret, med forskellige baggrunde, overbevisninger og erfaringer, herunder mange medarbejdere, der er LGBTQ+. Vi rekrutterer proaktivt fra så mange lande og samfund som muligt og var det første krydstogtrederi, der rekrutterede i Rwanda og Elfenbenskysten. Vores rekruttering gavner også de lokale økonomier ved at skabe nye eller flere jobs.


Træning af vores teams: I 2023 gennemførte vores besætning tilsammen 512.930 timers træning - et gennemsnit på 11,5 timer pr. besætningsmedlem.
Vi træner mange af vores besætningsmedlemmer på vores dedikerede faciliteter i Bali, Manila, New Delhi, Durban og Port Luis, hvor vi bruger det samme udstyr som på vores skibe og bruger simuleringer til at skabe det rette miljø. Et team af mobile undervisere besøger også vores skibe, og besætningen har adgang til e-læringsmoduler. Vores dæks- og maskinhold gennemgår omfattende teknisk træning og certificering, så de er i stand til at betjene komplekst teknisk udstyr.
Tredjepartsorganisationer evaluerer vores undervisere, og træningen er i overensstemmelse med alle gældende nationale og internationale regler og bestemmelser.


Skabe ledere:

Vi tilstræber at rekruttere internt, når det er muligt, og vi forfremmede 5600 besætningsmedlemmer i 2023.
Vi tilstræber at fastholde og forfremme medarbejdere i vores organisation. Vores talentudviklingsprogram tilbyder forskellige initiativer såsom lederudvikling, forfremmelsesplaner og individuel performance management.
Der er klare parametre, som skal opfyldes for at kvalificere sig til intern forfremmelse. Kandidater skal opnå individuelle mål for performance management, nå relevante sprogstandarder og gennemgå specifik afdelingstræning. Forfremmelsesudvalg sikrer, at vi opfylder mangfoldighedskriterierne på alle ledelsesniveauer.

UDVIKLING AF VORES MEDARBEJDERE

People, Sustainability | MSC Cruises

MEDARBEJDERNES TRIVSEL

Vi tager os af vores medarbejdere: Vi administrerer vores besætning i fuld overensstemmelse med Maritime Labour Convention (MLC), når vi tildeler arbejdstid. Vores besætning er afgørende for en effektiv drift af vores virksomhed, og det er vigtigt, at de nyder deres arbejde og er motiverede til at gøre deres bedste. Hvert skib har en Learning & Development Manager, hvis rolle er at støtte besætningens udvikling. Vores større skibe har også en HR Engagement Specialist, som rapporterer til den HR-ansvarlige om bord, for at yde forbedret HR-støtte til vores større besætninger.

I 2023 lancerede vi BETTER-programmet: Vi øgede lønningerne for alle stillinger om bord og indførte en bonusordning. Derudover forbedrede vi besætningsrotationen, gav bedre adgang til information, træning og e-læringsmuligheder og forbedrede forbindelserne om bord ved at bruge nye WIFI-udbydere med reducerede priser. Disse tiltag har bidraget til en reduktion i MSC Cruises' besætningsomsætning fra omkring 35 % i juni 2023 til 17 % ved årets udgang.

Støtte i svære tider: Vores beskyttelsespolitik beskriver, hvad vi gør for at støtte sårbare besætningsmedlemmer. Hvis et besætningsmedlem er involveret i en hændelse om bord eller har familieproblemer derhjemme, vil en dedikeret kontaktperson vurdere situationen og tage kontakt til personalet om bord eller i land for at sikre, at den nødvendige støtte ydes hurtigt og på passende vis. Vores procedure for humanitær orlov til den nærmeste familie omfatter betaling af besætningens hjemrejse. Vi tilbyder to ugers ulønnet orlov og mulighed for at blive hjemme, indtil de er klar til at vende tilbage.

Vi hædrer vores medarbejdere: Vores fejringsprogram kårer fem »MSC People of the Month« om bord på hvert skib, hvor de udvalgte vindere demonstrerer en af vores fem virksomhedsværdier. De sidste fem fra flåden udvælges derefter til at deltage i vores gallaaften ved årets udgang i Genève, hvor de bliver personligt takket og belønnet af Aponte-familien.

MEDARBEJDERNES TRIVSEL

People, Sustainability | MSC Cruises

FOR ALLES SIKKERHED OG TRYGHED

Vi har et omfattende sikkerhedsstyringssystem (SMS) baseret på den internationale sikkerhedsstyringskode og ISO 45001-standarden for sundhed og sikkerhed på arbejdspladsen. Det er i overensstemmelse med sikkerhedsforskrifterne fra Den Internationale Søfartsorganisation (IMO) og konventionen om søfarendes arbejdsforhold. Eksterne auditører gennemgår hvert år vores SMS, både om bord og i land, for at sikre, at det er effektivt.

 

Sikkerhedsteams om bord og på land implementerer og overvåger vores sikkerhedsledelsessystem (SMS). Hvert skibs kaptajn er i sidste ende ansvarlig for sikkerheden om bord, støttet af en fuldtids sikkerhedsofficer. Alle arbejdsrelaterede hændelser, ulykker og nærved-ulykker rapporteres via en digital platform, og de gennemgås månedligt af vores ledelsesteam, herunder en repræsentant for bestyrelsen.

Sikkerhed ombord: Hvert skib har et omfattende sikkerhedssystem for at beskytte gæster og besætning. Alle besøgende skal fremvise identifikation, og vi bruger røntgen, metaldetektorer og teknologi til at opdage spor af varer, der er forbudt for eksplosive stoffer som en del af vores sikkerhedskontrol. Bagage ombord kontrolleres, kahytter har låse og individuelle pengeskabe, og et avanceret, certificeret CCTV-system overvåger offentlige områder. Sikkerhedsvagterne ombord på vores skibe modtager streng træning for at forbedre deres færdigheder i at overvåge skibssikkerheden og har den ekspertise, der kræves for at reagere på en nødsituation til enhver tid.
At reducere cyberkriminalitet er en anden prioritet for at sikre, at vi beskytter os mod alle indtrængen, angreb og hændelser. Al besætning modtager et særligt online træningsprogram, der hjælper dem med at blive fortrolige med problemerne og passende foranstaltninger.

 

Passagerernes sikkerhed: Alle passagerer skal deltage i sikkerhedsøvelser, før de går ombord på skibet og før det afgår. Yderligere sikkerhedsrådgivning gives via en sikkerhedskanal på TV og informationsplakater i kahytten. Alle passagerer har et krydstogtkort eller et armbånd, så de kan identificeres ved et samlingssted og hjælpe os med at finde alle i tilfælde af en sikkerhedsøvelse eller nødsituation.
Vi kontrollerer, om passagererne er ombord eller i land via vores Muster Evacuation Monitoring Protocol System. Alle børn skal altid bære et MSC Cruises-armbånd, og de, der tages hånd om af vores personale, overvåges også.
Brandpersonale er til stede på alle skibe, deltager i avanceret brandbekæmpelsestræning og er certificeret i henhold til den internationale konvention om standarder for søfolks uddannelse, certificering og vagthold (STCW). Brandpatruljer udføres løbende hver nat.
Alt redningsudstyr opfylder relevante krav og internationale regler og forskrifter, herunder Safety of Navigation og International Convention for the Safety of Life at Sea samt Life Saving Appliances Code.

 

Sikkerhedstræning for besætningen: Før alle vores kaptajner tager kommandoen over deres skib, deltager de i et møde før ombordstigning for at gennemgå sikkerhedsrapporter og eventuelle nye processer, procedurer eller tekniske krav. Alle besætningsmedlemmer skal gennemgå mindst fem timers sikkerhedstræning og bestå en test, før de får lov til at gå ombord på et skib. Eventuelle specifikke sikkerhedsrelaterede arbejdsopgaver kræver yderligere træning.
Vi leverer personligt beskyttelsesudstyr, som alle besætningsmedlemmer kan bruge efter behov. Alle arbejdsopgaver ombord, der anses for at være risikable, har specifikke sikkerhedsforanstaltninger, der skal træffes, før arbejdet kan påbegyndes. Hvis disse krav ikke opfyldes, forventes besætningen at afbryde arbejdet og rapportere det.
Et team af rejsende sikkerhedstrænere, certificeret i henhold til IMO's krav til "trænere", giver tusindvis af timers træning ombord hvert år og udfører desuden tilfældige revisioner og kontroller af sikkerhedsøvelser. Dette hjælper os med at opretholde vores høje standard og opdatere sikkerhedsaktiviteterne, når det er nødvendigt.

 

Fødevaresikkerhed: Fødevaresikkerhed er meget vigtig, og vi arbejder hårdt for at sikre, at den mad og drikke, vi køber og serverer ombord, opfylder høje krav. Hele vores flåde og vores landfaciliteter (herunder kontorer og lagre) opfylder kravene i ISO 22000 Food Safety Management System, som anses for at være den højeste og mest effektive standard.
Vi udfører tusindvis af fødevaresikkerhedstests hvert år. Derudover evaluerer vi vores mad- og drikkevareleverandører for at sikre, at de opfylder kravene til fødevaresikkerhed og giver vores besætning over 10.000 timers træning i fødevaresikkerhed.

FOR ALLES SIKKERHED OG TRYGHED

Crew, Captain, People - Sustainability| MSC Cruises

LÆGE- OG SUNDHEDSPLEJE

Alle vores skibe har medicinske faciliteter til gæster og besætning, med fuldt kvalificerede læger og sygeplejersker, der yder pleje døgnet rundt både om bord og i land. Vi tilbyder en bred vifte af lægehjælp, lige fra almindelige lægekonsultationer til medicinske nødsituationer, der kræver intensiv behandling.
Vores topmoderne udstyr giver os mulighed for at udføre røntgenundersøgelser, hjerteovervågning og lungeventilation samt hjælpe med hurtig diagnose og behandling. Vores lægehold om bord støttes også af vores vagthavende læge på land i Medical Operations via en dedikeret telefonlinje døgnet rundt og arbejder tæt sammen med vores Maritime Support Centre for at hjælpe vores skibe, når det er nødvendigt, for eksempel ved at arrangere en medicinsk evakuering eller håndtere en større medicinsk hændelse.

 

Alle vores skibe opfylder eller overgår American College of Emergency Physicians Health Care Guidelines for Cruise Ship Medical Facilities og Verdenssundhedsorganisationens Guide to Ship Sanitation samt andre internationale folkesundhedsbestemmelser.

Vi har fuldt uddannede og dedikerede Public Health Compliance Officers (PHCO'er) i hele vores flåde, som udfører hyppige tests af drikkevandskvaliteten og rekreative vandfaciliteter og kontrollerer fødevaresikkerhedsprotokoller.

LÆGE- OG SUNDHEDSPLEJE

Health and Medical Facilities, Sustainability | MSC Cruises

BÆREDYGTIGHEDSRAPPORT

Læs vores seneste bæredygtighedsrapport.

Sustainability Annual Report 2023 | MSC Cruises
2023
Læs mere